VEK Lexmond neemt nieuwe Airtrack in gebruik

Gymnastiekvereniging VEK heeft op 16 maart tijdens de eerste wedstrijddag van 2024 haar nieuwe Airtrack in gebruik genomen. De AirTrack P3 is 15 meter lang en 2,8 meter breed en met een dikte van 30 cm is het de dikste AirTrack uit de Airtrack Factory serie. Hierdoor hebben de turnsters van VEK alle ruimte gebruiken om te spelen met de luchtdruk in de AirTrack. Op een lage druk is de AirTrack zacht en prettig om nieuwe skills te leren. Vanuit hier bouw je langzaam op tot een AirTrack vergelijkbaar is met een verende vloer.

De AirTrack P3 is binnen 3 minuten opgeblazen door middel van de Hikoki blower en kun je met 4 personen eenvoudig verplaatsen. De lucht in de Airtrack stelt jong en oud in staat om eigen limieten op te zoeken op een gezonde, leuke en uitdagende manier. Trainen op lucht is minder zwaar voor het lichaam. Dit maakt trainen leuker en beter voor spieren en gewrichten. Door de enorme kaats is er minder snelheid nodig in de aanloop. Hierdoor bespaar je energie terwijl je techniek kan verfijnen. De draagbaarheid maakt het mogelijk om de AirTrack er snel bij te pakken of verplaatsen.

Laat een reactie achter

Scroll naar boven